Αναγνώστες

ANAPARASTASIS (ΤΡΕΙΛΕΡ)

Κανέλλη, δεξιοί, ακροδεξιοί - Ούλοι μαζί αγαπημένοι!

>> Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009

Η αρχή έγινε μετά τα γεγονότα του Δεκεμβρίου. Η Αλέκα στο βάθρο να κατακεραυνώνει τούς κουκουλοφόρους του...ΣΥΡΙΖΑ και απο κάτω Καραμανλής και Καρατζαφέρης να χειροκροτούν πλήρεις πατριωτικού ενθουσιασμού.

Ενός ενθουσιασμού που άλλοτε έστελνε τούς κομμουνιστές στα ξερονήσια! Τι ξεφτίλα αλήθεια!

Βέβαια η "προοδευτική" αυτή συμπόρευση δεξιών, ακροδεξιών και τού (άλλοτε) Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν. Προμήνυε τα αποτελέσματα ενός ακόμη "Μυστικού Δείπνου". Τού 18ου συνεδρίου του (άλλοτε) ΚΚΕ.

Και νά! Το άγαλμα τού Στάλιν ξεσκονισμένο και γυαλισμένο προβάλει πάνω απο το σπίτι του λαού στόν Περισσό. Με τις ευλογίες βέβαια της (προσκεκλημένης στο συνέδριο) δεξιάς και της (ταχα μου, δήθεν αποκλεισμένης) ακροδεξιάς.

Δημιουργώντας βέβαια τρομερή αμηχανία στα (μη δυνάμενα να παρακολουθήσουν το συνέδριο) μέλη και φίλους του Κόμματος, απλούς κομμουνιστές που η φωνή διαμαρτυρίας τους στραγγαλίζεται μέσα στις δαιδαλώδεις διαδικασίες του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού.

Όπως φαίνεται η επιχειρούμενη συσπείρωση των δυνάμεων του συντηρητισμού, αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που γίνεται αυτές τις μέρες στό νησί μας.

Διαβάστε και κρίνετε:

-Ένας Δήμος που ελέγχεται πλήρως απο την Δεξιά (Δήμος Ομηρούπολης)

-Ένα πολιτιστικό σωματείο με δραστηριότητες του τύπου δοξολογιών και απόδοσης τιμών σε εφοπλιστικές οικογένειες (μεταξύ πολλών άλλων φυσικά), του οποίου το συμβούλιο αποτελείται κυρίως απο συμπολίτες μας, γνωστούς για τις συντηρητικές ή ακραία συντηρητικές πολιτικές απόψεις (ΠΕΚΕΒ).

-Ένα άλλο πολιτιστικό σωματείο, ελεγχόμενο απο το ΚΚΕ (Πολιτιστικός σύλλογος Λαγκάδας).

Διοργανώνουν από ΚΟΙΝΟΥ εκδήλωση αφιερωμένη στην παγκόσμια ημέρα της γυναίκας. Με ομηλήτρια μάλιστα την γνωστή ( τέως ΟΝΝΕΔ, ΚΟΔΗΣΟ, Λιανα Παπανδρέου και νυν...κομμουνίστρια) βουλευτή του ΚΚΕ, Λιάνα Κανέλλη.

Μένει να δούμε πως έχουν διαμορφωθεί οι θέσεις του ΚΚΕ για την γυναίκα και γιατί αυτή η διαμόρφωση φέρνει κοντά τόσο την δεξιά όσο και την ακροδεξιά!

Το ουσιαστικό όμως είναι οτι η απόπειρα κοινής δράσης των δυνάμεων της κοινωνικής συντήρησης είναι πλέον εμφανής και κυρίως ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΗ για τούς εργαζόμενους και μάλιστα αυτή την περίοδο που το κεφάλαιο (και ο συντηρητισμός ως πολιτική του έκφραση) προσπαθεί να φορτώσει τα βάρη της κρίσης στούς οικονομικά ασθενείς.

Χρέος της Αριστεράς είναι να δείξει άμεσα αντανακλαστικά αγωνιζόμενη να σπάσει αυτή τη συμπόρευση πρός όφελος της εργατικής τάξης.

Κυρίως θα πρέπει να καταγγείλει άμεσα και χωρίς περιστροφές τη συμμετοχή σαυτό το συντηρητικό προσκλητήριο, ψευδοαριστερών συνιστωσών όπως είναι η ηγετική κάστα του ΚΚΕ.

Αυτή ακριβώς η σταλινική κάστα είναι που πρέπει άμεσα να αποκοπεί απο τον κορμό της Αριστεράς, γιατί είναι αυτή ακριβώς που δίνει το "δημοκρατικό άλλοθι" στην επιχειρούμενη γέννηση του νέου "αυγού του φιδιού".

Πρώτος λοιπόν στόχος στόν αγώνα υπέρ των εργαζομένων (εν όψη κρίσης):

Σταθερή και συνεχής καταγγελία της ταύτισης απόψεων τού "αμαρτωλού τρίο" (ΝΔ, ΛΑΟΣ, ΚΚΕ).

Οι απλοί φίλοι και ψηφοφόροι του ΚΚΕ, αγνοί αριστεροί στην πλειοψηφία τους, πρέπει έγκαιρα να αντιληφθούν τον (ανθενωτικό) ρόλο που πάει να διαδραματίσει η νεοΣταλινική ηγεσία του ΚΚΕ, και την στήριξη που παρέχει στο σύστημα (εις βάρος τους φυσικά).

ΑΜΕΣΑ και ΓΡΗΓΟΡΑ πρίν να είναι πολύ αργά!

15 σχόλια:

αστυάνακτας 5 Μαρ 2009, 12:02:00 π.μ.  

Καλησπέρα σ.
Ξέχασες όμως τους Χαλβατζή, Τζιαντζή, εκτός ΠΓ και Σκυλλάκο καλλοι εκτός ΚΕ

Lewnidas_Tsyrkos 6 Μαρ 2009, 1:30:00 μ.μ.  

Δείτε πρώτα το κείμενο της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ που βγάλατε για τη μέρα της γυναίκας και πως αντιλαμβάνεστε το ρόλο της γυναίκας στη κοινωνία (αλλά και σε ποια κοινωνία - ανάπτυξης ενός πιο ανθρώπινου καπιταλισμού κτλ.) Στην ουσία δεν ξεφεύγετε και πολύ από τη θέση που δίνει ο καπιταλισμός σήμερα στη γυναίκα. Τα ίδια, αααααάντε λίγο καλύτερα. Το ζήτημα της εκμετάλευσης της γυναίκας δεν το υπερβαίνετε με τη θέση σας. Απλά το διαχειρίζεστε. Όπως βέβαια το ίδιο ισχύει γενικότερα για κάθε άνθρωπο, άντρα ή γυναίκα. Δεν υπερβαίνετε σε καμία περίπτωση το ζήτημα εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Απλά το διαχειρίζεστε. Γιατί δεν σας το επιτρέπει και η γενικότερη θεώρηση σας. Η στόχευση πιο ανθρώπινος καπιταλισμός και μόνο κόντρα στον νεοφιλελευθερισμό σας κάνει να χάνετε την μπάλα, να ταυτίζετε ΚΚΕ με δεξιά και να βγάζετε προγράμματα τύπου, προγράμματος του διαρκούς συνεδρίου που απλά προβλέπει περισσότερο δημόσιο έλεγχο αλλά όχι κατάργηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και ιδιοκτησίας, πιο ανθρώπινο καπιταλισμό-μεταρρυθμισμό, όχι σοσιαλισμό κομμουνισμό σαν στρατηγικό στόχο κτλ. κτλ. Διαχειριστές, οπορτουνιστές που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το δεξιά από τα αριστερά, ανάλογο του αυτισμού από τον οποίο έλεγε ότι έπασχε ο Ραφαηλίδης. Ο κοινοβουλευτικός σας κρετινισμός δεν σας αφήνει να βλέπετε ποιος είναι πραγματικά ο ταξικός εχθρός και ποιος όχι, εναντίον ποιου πρέπει να ασκείτε πολεμική τόσο λυσσαλέα και ποιου όχι. Μπράβο σύντροφοι. Κάνατε πάλι κρέας τα μούτρα του ΚΚΕ και του Στάλιν. Μπράβο Παντελή, όταν έχεις κέφια ...

Ανώνυμος 6 Μαρ 2009, 6:46:00 μ.μ.  

"Σήμερα η επικρατούσα αντίληψη, δέχεται ότι η κατάληψη της εξουσίας από την εργατική τάξη θα πραγματοποιηθεί ύστερα από μία πολύ ή λίγο μακρόχρονη περίοδο κανονικής και καθημερινής κοινωνικής πάλης, στην οποία η προσπάθεια για τον προοδευτικό εκδημοκρατισμό του κράτους και του κοινο­βουλευτισμού, είναι ένα μέσο εξαιρετικά αποτελεσματικό, για την ιδεολογική και, ως ένα μέρος, για την υλική εξύψωση της εργατικής τάξης.

Αυτά η γερμανική σοσιαλδημοκρατία τα απέδειξε στην πραξη. Ωστόσο αυτά καθόλου δε σημαίνουν ότι η βία παραμερίστηκε μια για πάντα, ούτε ότι οι βίαιες επαναστά­σεις αποκηρύχθηκαν ως μέσο πάλης του προλεταριάτου και ότι ο κοινοβουλευτισμός ανακηρύχθηκε μοναδική μέθοδος πάλης των τάξεων. Ίσα-ίσα το αντίθετο, η βία είναι και μένει το ύστατο μέσο της εργατικής τάξης, ο υπέρτατος νόμος της πάλης των τάξεων, άλλοτε λανθάνων, άλλοτε εμφανής. Αν με την κοινοβουλευτική μας δράση και με όλη μας την εργασία «επαναστατούμε» τα μυαλά, αυτό το κάνουμε για να κατέβει όταν χρειαστεί η επανάσταση από τα κεφάλια στις γροθιές.

Δεν είναι η αγάπη προς τη βία ή ο επαναστατικός ρομαντισμός, αλλά σκληρή ιστορική ανάγκη, εκείνο που υποχρεώνει τα σοσιαλιστικά κόμματα να προετοιμάζονται για βίαιες συγκρούσεις αργά ή γρήγορα με την αστική κοινωνία, στην περίπτωση που οι προσπάθειες μας σκοντά­ψουν σε ζωτικά συμφέροντα των κυρίαρχων τάξεων. Το να θεωρούμε τον κοινοβουλευτισμό ως αποκλειστικό μέσο πολιτικής πάλης της εργατικής τάξης, δεν είναι λιγότερο φαντασιοκοπικό και, κατά βάθος, λιγότερο αντιδραστικό, από το να δεχόμαστε τη γενική απεργία ή τα οδοφράγματα, ως αποκλειστικά μέσα πάλης.

Η βίαιη επανάσταση, στις σημερινές περιστάσεις, είναι δίχως άλλο δίκοπο μαχαίρι και δυσκολομεταχείριστο. Πιστεύω ότι το προλεταριάτο δε θα καταφύγει σ' αυτό το μέσο παρά μόνον όταν αυτό θα είναι η μόνη διέξοδος που θα του απομένει, με την απαραίτητη πάντα προϋπόθεση ότι η πολιτική κατάσταση και ο συσχετισμός των δυνάμεων εξασφαλίζουν λιγότερο ή περισσότερο την πιθανότητα της επιτυχίας. Μα η σαφέστατη κατανόηση της ανάγκης να χρησιμοποιηθεί η βία τόσο στα διάφορα επεισόδια της πάλης των τάξεων, όσο και για την τελική κατάκτηση της εξουσίας, είναι εκ των προτέρων απαραίτητη, γιατί ίσα-ίσα η κατανόηση αυτή είναι που δίνει ορμή και αποφασιστικότητα στην ειρηνική και νόμιμη δράση μας.

Αν η σοσιαλδημοκρατία παρασυρόταν από τους οπορτουνιστές και αποφάσιζε να παραιτηθεί εκ των προτέρων και δια παντός από τη χρησιμοποίηση της βίας, αν αποφάσιζε να υποχρεώσει τις εργατικές μάζες να σεβαστούν την αστική νομιμότητα, τότε όλοι οι πολιτικοί της αγώνες, κοινοβουλευτικοί και άλλοι, θα χρεοκοπούσαν αξιοθρήνητα, αργά ή γρήγορα, για να δώσουν τη θέση τους στην αχαλίνωτη κυριαρχία της αντιδραστικής βίας. "
Syntrofe ayta ta eipe h ROZA LUXEMBURG PRIN 100 xronia!
AYTA TA EIPE H PAPARIGA FETOS:«Aυτό που κάποια κόμματα αποκαλούν «λαϊκή εξέγερση», είναι γελοιοποίηση και εκχυδαϊσμός της λαϊκής εξέγερσης. Η πραγματική εξέγερση θα έχει αφετηρία τους εργάτες, τους μισθωτούς και τη νεολαία. Δεν θα σπάσει ούτε ένα τζάμι. Θα έχει αιτήματα και στόχους, θα έχει πολιτικό σκοπό - δεν θα είναι απλώς αγανάκτηση. Ακριβώς επειδή θα θέλει να κάνει λαϊκή περιουσία ό,τι έχει οικοδομηθεί, θα σεβαστεί τον κόπο του κόσμου: Την καπιταλιστική ιδιοκτησία θα βάλει σαν στόχο, αν βεβαίως λάβει τέτοιο χαρακτήρα»

APO EKEI KRINE POY PATE! KAI ASE TOYS OPORTOYNISTES GIA SENA NA TOYS DEI O KOSMOS!ANTI NA MILAS GIA antiKKEdila mila ligo gia tin anti-komounistikh stash sas kai ksanapes mas!
syntrofika aris(kai ksanadiabase ligo ton lenin kai tin roza mporei na se tromaksoun osa lene!)

Andriou 6 Μαρ 2009, 8:17:00 μ.μ.  

Αγαπητέ Lewnidas Tsyrkos, ο κάθε αναγνώστης έχει την δυνατότητα να διαπιστώσει την ορθότητα των εκτιμήσεων σου, όσον αφορά στην ανακοίνωση των συντρόφων της ΝΕ τού ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ.

Ιδού και ο σύνδεσμος απο την, εξαιρετική ομολογουμένως, ανακοίνωση. http://syrizachiou.blogspot.com/2009/03/blog-post.html

Είναι πολύ εύκολο λοιπόν ο καθείς να δεί αν ισχύουν τά όσα ...φοβερά και τρομερά τούς καταλογίζεις (διαχείριση του ζητήματος της εκμετάλλευσης της γυναίκας στα πλαίσια του καπιταλισμού κ.τ.λ κ.τ.λ)

Εκείνο στο οποίο όμως θέλω να σταθώ είναι άλλο.

Αντιπαρερχόμενος τούς "βαρείς" πολιτικούς χαρακτηρισμούς (αποτέλεσμα στιγμιαίου θυμού φαντάζομαι) και γνωρίζοντας σε ποιόν απαντώ, θα ήθελα να σταθώ σε μία και μόνο φράση σου, που εκφράζει και την γενικότερη αντίληψη του χώρου σου για το γυναικείο ζήτημα:
"Όπως βέβαια το ίδιο ισχύει γενικότερα για κάθε άνθρωπο, άντρα ή γυναίκα. Δεν υπερβαίνετε σε καμία περίπτωση το ζήτημα εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο"

Είναι ακριβώς η προσπάθεια "απορρόφησης" των διεκδικήσεων του φεμινιστικού κινήματος (το οποίο δεν μπορέσατε ποτέ να ελέγξετε), σε ένα ασαφές χωνευτήρι "ταξικών αγώνων" (στο οποίο διεκδικείτε να έχετε την πρωτοκαθεδρία έναντι οποιουδήποτε τιμήματος).
Ένας αχταρμάς δηλαδή των διεκδικήσεων του εργατικού κινήματος με τις υπόλοιπες μορφές κοινωνικών διεκδικήσεων.

Τι σημαίνει αυτό;
Στην πάντα όλα τα ζητήματα που έφερε στο φώς το φεμινιστικό κίνημα (η μή διάκριση ιδιωτικού και δημόσιου χώρου, ο ορισμός του φύλου ως κοινωνικού κατασκευάσματος κ.τ.λ).
Όλα αυτά θα θεραπευθούν όταν οι εργάτες πάρουν την εξουσία!
Ο εργάτης καταπιεστής άντρας θα πάψει να καταπιέζει τη γυναίκα του επειδή θα είναι ο νικητής στην πάλη των τάξεων.

Αγαπητέ φίλε, πιό ακραία συντηρητική θέση απο αυτήν δεν υπάρχει. Καμία συντηρητική φωνή δεν θα δυσκολευτεί να ασπαστεί μια τέτοια θέση αφού απαξιώνει κοινωνικούς αγώνες, διατηρεί την αστική κοινωνική ειρήνη και παραπέμπει την επίλυση καυτών κοινωνικών προβλημάτων στο μακρινό σοσιαλιστικό μέλλον, το οποίο όλο και θα απομακρύνεται όσο διεκδικήται απο μορφές αγώνων του τύπου "περιφρουρημένες αγωνιστικές παρελάσεις" του ΠΑΜΕ.

Ακόμη όμως και αν αποδεχόμουν, για την οικονομία της συζήτησης, οτι έχεις δίκιο και οτι με το τέλος του ταξικού αγώνα θα υλοποιηθούν και οι διεκδικήσεις των κοινωνικά καταπιεσμένων ομάδων, τότε πάλι κάτι δεν "κολλάει".

Γιατί απο ότι γνωρίζω, γυναικεία (και όχι μόνο) καταπίεση υπήρχε και κατα την περίοδο των σταλινικών παραδείσων που αναπολείτε.
Θα πρέπει λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε:
-Ή σοσιαλιστικός παράδεισος δεν υπήρξε.
-Ή το γυναικείο ζήτημα δεν είναι (στο μεγαλύτερο του μέρος) μόνο ταξικό.
- Ή (το πιθανότερο) ισχύουν και τα δύο προηγούμενα.

Εκτός αν τα εκατομμύρια των γυναικών που βγήκαν στούς δρόμους πανηγυρίζοντας το '89, έπασχαν απο "καπιταλιστικό αλληθωρισμό" και θέλησαν να "ανατρέψουν" την ισότητα που απολάμβαναν και να γίνουν (αρκετές απο αυτές) πόρνες στούς δρόμους των Δυτικοευρωπαϊκών πρωτευουσών.

Υ.Γ Δυστυχώς εδώ που βρίσκομαι δεν μπορώ να σε παραπέμψω με ακρίβεια στις σελίδες της "Θεωρίας της Δικαιοσύνης" του Τζων Ρολς.
Σου υπόσχομαι όμως να ψάξω και να σου βρώ με πόση ευκολία ο φιλελεύθερος διανοητής υποτάσσει (απαιτεί σιωπή για την ακρίβεια) τις διεκδικήσεις του γυναικείου κινήματος σε μία "οικογενειακή ηθική". Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που ο ιδεολογικός σου χώρος υποτάσσει τις ίδιες διεκδικήσεις σε μιά ιδιότυπη ηθική ..."ταξικού αγώνα".

Ανώνυμος 7 Μαρ 2009, 1:30:00 π.μ.  

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας "σύντροφοι". Επιβεβαιώνουν στον πλήρη βαθμό όσα λέω! Αφενός γιαττί δεν είμαι σε καμία περίπτωση "Σταλινικός" αλλά ούτε καν ΚΚΕ. Ο ετεροπροσδιορισμός σας από το ΚΚΕ δεν σας αφήνει καν να δείτε μπροστά σας! Οπότε τελικά κιόλας δεν ξέρετε σε ποιον απευθύνεστε. Ο αντιΚΚΕδισμος δεν σας αφήνει να απαντήσετε στην ουσία και όλα τα επιχειρηματά σας αφορούν το "καθεστώς του Στάλιν" και το τι είπε η Αλέκα και το ΚΚΕ.

Μια πρώτη προτεινόμενη βιβλιογραφία για το γυναικείο ζήτημα και την ΤΑΞΙΚΟΤΗΤΑ του ζητήματος:



1. «Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους», Φρίντριχ Ενγκελς, εκδ. «Σύγχρονη Εποχή».

2. «Μαρξ, Ενγκελς, Λένιν, για το γυναικείο ζήτημα» (απάνθισμα κειμένων), εκδ. «Σύγχρονη Εποχή».

3. «Το δεύτερο φύλο», Σιμόν ντε Μποβουάρ, εκδ. «Γλάρος».

4. «Το γυναικείο πρόβλημα» (εκδ. Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών και Μελετών Γαλλίας), εκδ. «Μνήμη».

5. «Γυναίκες, φυλή και τάξη», Αντζελα Ντέιβις, εκδ. «Σύγχρονη Εποχή».


Αν επιμένετε μπείτε να απαντήσετε και στο θέμα για το Κατύν! Αν υποστηρίζετε-υπερασπίζεστε όσες αντικομμουνιστικές βρωμιές λέγονται για το θέμα, γνωρίζοντας πλέον ότι δεν είμαι "Σταλινικός" ΚΚΕς. Εγώ σας αφήνω στο αντιΚΚΕ παραλήρημα σας και τον κοινοβουλευτικό κρετινισμό σας!

Αααα και κάτι έχω ακούσει για τη Ρόζα αυτή πως την είπες και τους Σπαρτακιστές όπως και για εκείνον τον Λένιν που λες και τους μπολσεβίκους! Ωστόσο αν δεν κάνω λάθος δεν συμφωνούσαν σε όλα (το τι κριτική είχαν φάει οι μπολσεβίκοι και ο Λένιν από αυτούς για πόσα ζητήματα δεν λέγεται) Αλλά νομίζω πως ακόμα και οι αριστεροί κομμουνιστές της Γερμανίας και της Ολλανδίας ήταν έτη φωτός μπροστά από σας!Φανταστείτε! Αν και δεν βλέπω πολλές αναλογίες του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ούτε καν μαζί τους!Ζήτω ο Τόνι Κλίφ λοιπόν!!!

Τέλοσπαντων.Καληνύχτα "σύντροφοι".
Απλά ένας όχι μετανιωμένος κομμουνιστής!

Lewnidas_Tsyrkos

Andriou 7 Μαρ 2009, 11:52:00 π.μ.  

Μερικές διευκρινήσεις για τον φίλο Lewnidas Tsyrkos:

α) Είχα την εντύπωση οτι γνώριζα με ποιόν μιλώ. Φαίνεται οτι έκανα λάθος γιατί πράγματι αυτός που νόμιζα είναι ΚΚΕς.
Ζητώ συγγνώμη λοιπόν!

β) Από την άλλη πλευρά ο καθένας έχει το δικαίωμα του ιδεολογικού του αυτοπροσδιορισμού. Αλλά ας αναγνωρίζει και στον άλλο το δικαίωμα να τον προσδιορίζει ανάλογα με τα λεγόμενα ή τα γραφόμενα του. Αυτό αφορά την δήλωση σου οτι "δεν είμαι Σταλινικός, ούτε καν ΚΚΕ".
Καλώς ή κακώς φίλε μου, δεν υπάρχει αριστερός (τώρα πιά) ανα την υφήλιο (πλήν των μελών και φίλων του ΚΚΕ) που να χαρακτηρίζει όλους τούς υπόλοιπους αριστερούς με τέτοιους (παρωχημένους) πολιτικούς όρους (οπορτουνιστές, αντικομμουνιστές κ.τ.λ).
Ίσως να είχα την τιμή να επισκεύθηκε το μπλόγκ μου η μοναδική (παγκοσμίως) φωτεινή εξαίρεση!
Τέλος πάντων, εγώ σού αναγνωρίζω το δικαίωμα να με "στολίζεις" με τούς "πολιτικούς" αυτούς χαρακτηρισμούς.
Εσύ γιατί δεν κάνεις το ίδιο;

γ) Πολύ καλή η παράθεση των νεανικών μας αναγνωσμάτων ως προτεινόμενης βιβλιογραφίας.
Μπορούν να γίνουν ένα πρώτης τάξεως εργαλείο για το ξεκίνημα της προσέγγισης του φεμινιστικού προβλήματος και του ΜΕΓΕΘΟΥΣ της ΤΑΞΙΚΟΤΗΤΑΣ στίς μέρες μας.
Υπενθυμίζω απλώς ότι ευρισκόμαστε στο 2009. Από την εποχή της (οπορτουνίστριας) Σιμόν ντε Μποβουάρ έχουν περάσει κάποιες δεκαετίες. Πολλά έχουν μεσολαβήσει. Έχουν εμφανιστεί νέες τάσεις στο φεμινιστικό κίνημα (υπήρχαν και πρίν αλλά χωρίς ιδεολογική συγκρότηση) π.χ διαχωριστικός - λεσβιακός φεμινισμός ή αυτό που ονομάζουν οι αμερικάνοι "κοσμοπολίτικος φεμινισμός" κ.ά.
Καλή λοιπόν πάντα η αναδρομή στίς "αρχέγονες γραφές" μόνο που όσο περνάει ο χρόνος, οι απαντήσεις δίνονται όλο και πιό δύσκολά.
Γιαυτό καιρός να "φρεσκάρουμε" τη βιβλιοθήκη μας και ίσως μαζί με αυτή και τα μυαλά μας.

Ιδού λοιπόν οι δικές μου βιβλιογραφικές προτάσεις:

1. Valerie Bryson, Φεμινιστική πολιτική θεωρία . Εισαγωγή, Μεταίχμιο.

2. Andrew Heywood, Πολιτικές Ιδεολογίες, σελ.423 - 465, Επίκεντρο

3. Will Kymlicka, Η Πολιτική Φιλοσοφία της Εποχής μας, Κεφ. 9, Πόλις

4. C. Beasley, What is Feminism?, Sage, London 1999

5. J.B.Elshtain, Public Man - Private Woman, Ptinceton University Press


Οσο για το Κατύν φίλε μου, μπορείς να διαβάσεις την απάντηση μου.

Ανώνυμος 7 Μαρ 2009, 2:26:00 μ.μ.  

Περνάω απευθείας στο γ) μιας και τα άλλα δύο α) και β) δεν χρήζουν απάντησης!

Χαίρομαι σύντροφε για τα νεανικά σας αναγνώσματα. Βλέπεις όλοι οι κομμουνιστές και οι περισσότεροι αριστεροί εκκινούν από το έδαφος του κλασσικού μαρξισμού (που είναι μάλλον και το μόνο σίγουρο πάνω στο οποίο όλα τα ρεύματα και οι τάσεις θα συμφωνήσουν). Κάποιοι μείναν σε αυτό και κάποιοι άλλοι προχώρησαν παρακάτω. Άλλοι προχώρησαν με τον πραγματικά δημιουργικό Μαρξισμό και άλλοι στράφηκαν προς το μεταμοντέρνο! Και η επιχειρηματολογία προς το μεταμοντέρνο που είναι πολύ της μόδας, είναι πάλι τα σχετικά με αρχέγονες γραφές που πρέπει να ξεπεράσουμε και να ξεχάσουμε γιατί δεν προσφέρουν τίποτα στις σύγχρονες συνθήκες κτλ. Ωστόσο με το μεταμοντέρνο δεν είμαι σύντροφε(όποιος ενδιαφέρεται για το ρεύμα ας το εξετάσει). Είμαι πιο πολύ με τη Λογική της Ιστορίας, το σοσιαλιστικό ρεαλισμό, τον κλασσικό Μαρξισμό, τον πραγματικά δημιουργικό Μαρξισμό και με την επιστήμη(όχι θετικιστικά-τεχνοκρατικά). Δε λέω ότι τα άλλα δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν! Ακόμα και από την ανάποδη!

Ελπίζω ωστόσο ότι οι Μαρξ, Λένιν, Ένγκελς και πόσοι ακόμα άλλοι κλασικοί(και μη) δεν πέρασαν στις "αρχέγονες γραφές" και ακόμα και σήμερα έχουμε πολλά να μας διδάξουν, να αντλήσουμε και να αναπτύξουμε από αυτούς και στις σύγχρονες συνθήκες. Όπως και από όλες ή σχεδόν όλες τις συνιστώσες της κομμουνιστικής αριστεράς και τους θεωρητικούς τους!

Τώρα όσον αφορά την βιβλιογραφία που μου προτείνεις, θα την κοιτάξω! Ελπίζω μόνο να μην αφορά την μεταμοντέρνα ισοπεδωτική τάση και να μην αναλώνεται στα πλαίσια του καπιταλισμού. Ελπίζω να βάζει πραγματικά χειραφετητικά αιτήματα και προτάγματα, να έχει άρωμα από το μέλλον του σοσιαλισμού-κομμουνισμού και να μη μένει σε "κοσμοπολίτικους φεμινισμούς" ετεροπροσδιοριζόμενους αποκλειστικά και μόνο από το σήμερα και το σύστημα! Χαίρομαι τουλάχιστον που η συζήτηση πήρε αυτόν τον χαρακτήρα!

Για όσα αναφέρω παραπάνω:

http://komepan.blogspot.com/2008/11/blog-post_11.html
http://komepan.blogspot.com/2007/10/blog-post_3878.html
http://www.u-topia.gr/issues/21/145


Και πέρα από την προηγούμενη βιβλιογραφία που πρότεινα που για το θέμα της ταξικότητας του γυναικείου ζητήματος είναι τουλάχιστον πολύ καλή(διαφωτιστική),
επιπλέον για το γυναικείο ζήτημα αναφέρω και το εξής πιο σύγχρονο:

http://www.omilos.tuc.gr/files/active/0/%CE%A3%CF%87%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B4%CF%8D%CE%BF%20%CF%86%CF%8D%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%93%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%20%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%20%CE%9C%CF%80%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%85,%20%CE%95%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B7%20%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%B1.doc

ΥΓ: Και όπως αναφέρω και στο τελευταίο μου σχόλιο στο θέμα για το Κατύν εδώ κλείνω οριστικά, μιας και η ουσία θίχτηκε και παραπέρα κουβέντα μάλλον ματαιόδοξη και ετεροπροσδιορισμένη απάντηση του ενός στις εγκλήσεις και αντεγκλήσεις του άλλου θα αποτελεί χωρίς ουσία και νόημα.

Καλή συνέχεια σύντροφοι με ή χωρίς ""!

Lewnidas_Tsyrkos

Ανώνυμος 7 Μαρ 2009, 4:28:00 μ.μ.  

Καλο ταξιδι συντροφε Lewnida και η Παναγια η βρεφοκρατουσα μαζί σου.

ΠΑΝΤΩΣ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΊΣΕΙΣ ΜΑΖΙ ΜΟΥ, ΟΤΙ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΚΚΕ ΔΕΝ ΒΡΉΚΑΝ ΑΛΛΟ ΤΡΌΠΟ Η ΠΡΌΣΩΠΟ ΝΑ ΤΙΜΉΣΟΥΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗς ΓΥΝΑΊΚΑΣ;;;,ΤΗΝ ΚΥΡΊΑ ΑΥΤΉ ΔΙΆΛΕΞΑΝ;; ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΧΙΛΙΆΔΕΣ ΑΛΛΕς ΓΥΝΑΊΚΕΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΝΑ ΜΗΛΊΣΟΥΝ;;;

αστυάνακτας 7 Μαρ 2009, 6:15:00 μ.μ.  

Αγαπητέ Tsyrkos
Δεν αντιλαμβάνομαι την παραπομπή στα βιβλία της Σύγχρονης Εποχής, εσύ μάλιστα που ούτε ΚΚΕς δεν είσαι ούτε "σταλινικός" όπως ισχυρίζεσαι δηλαδή...Θα χεις τους λόγους σου....πάντως βρίθουν λαθών και επεξηγήσεων (από άγνωστους μεταφραστές) που βάζουν τα πράγματα σε "σωστή" ορθόδοξη θέση...Τα άλλα περι ανθρώπινου καπιταλισμού ,κοινοβουλευτικού κρετινισμού τα αφήνω να τα ερμηνεύεις εσύ...άλλωστε απ΄ότι κατάλαβα ότι και να σου πούμε εσύ μάλλον καλύτερα πείθεσαι από τη Σύγχρονη Εποχή του ΚΚΕ παρά από μας...
Το Κατύν χυδαιότητες;;....να πας να το πεις στις οικογένειες των θυμάτων...και αν τους πείσεις γράψε μου...αυτοί βλέπεις δεν διαβάζουν ΣΕ και Γκίκα....απλά έχουν ζήσει τα γεγονότα...και εγώ τουλάχιστον δεν τολμώ να συγκρίνω τον "υπαρκτό" με το σοσιαλισμό...αν εσύ είσαι ευχαριστημένος δεν είναι τίποτα...παιδική αρρώστια του κομμουνισμού είναι θα περάσει...

Ανώνυμος 7 Μαρ 2009, 8:06:00 μ.μ.  

Ρε Μάρκο δεν ήξερα ότι σε έλεγαν Λεωνίδα

Ανώνυμος 8 Μαρ 2009, 9:56:00 μ.μ.  

Antriu and Astianax μη ταράζεσθαι,δικαίωμα τους,υπάρχει και το 'ου με πείσεις καν.....'λοιπόν,εμείς μπορούμε να μιλήσουμε στον πολίτη καθαρή γλωσσα,καθημερινή,με καθαρό και οχι ξύλινο λόγο,να βγούμε για μια ακομη φορά οπως τα καταφέραμε μέχρι τώρα εδω και δύο χρόνια ενωμένοι μετα την ψηφοφορία,μέχρι και ο Πρετεντέρης βρήκε καλό λόγο να πεί.ΑΣΤΥΆΝΑΚΤΑ εγω θα ψηφίσω Παπαδημούλη,για εναν και μόνο λόγω,γιατί πιστεύω πως ομάδα που τραβαει δεν την αλλάζεις,θέλω και γω ναμαι ενταξει μαζί σου.Ελπίζω να με θεωρείς ακόμη καλή φίλη!!!!!
Οσο για σενα από την Μυροβόλο που εκανες το βαρύ πεπόνι!!!και δεν συναντιθήκαμε πρέπει να σου πω,πως αφού ευχαριστήθηκα μεζε στο τζιβαέρι,λίγο πρίν την επιβίβαση στο πλοίο επεσα και επαθα ρωγμώδεςκάταγμα στον καρπό.
Καλό σας βράδυ και στους δύο

Andriou 8 Μαρ 2009, 10:10:00 μ.μ.  

Taspa μου, που να το φανταστώ ότι θα έπαιρνες τόσο βαριά την μη συνάντηση μας!

Μήπως όμως η αιτία είναι άλλη; Μήπως τα μεζεδάκια ήταν υπέρ του δέοντος βαριά;

Καληνύχτα και περαστικά!

Ανώνυμος 8 Μαρ 2009, 10:46:00 μ.μ.  

γειά σου φίλε ,χαμογέλα,πράγματι ευχαριστήθηκα,στο συγκεκριμένο μαγαζί,ο αλλος ηταν κλειστός λόγω ημέρας.
νασαι καλά

Ανώνυμος 9 Μαρ 2009, 8:47:00 π.μ.  

Σοφία πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ σου φταιει
Γιατί Λεωνίδας ;

Ανώνυμος 9 Μαρ 2009, 8:53:00 π.μ.  

Aντώνη ωραίο το ψευδώνυμο

  © Blogger template Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP